Om Medlemskab

NOCA er en rummelig forening baseret på videndeling og netværk indenfor HR-relaterede emner. NOCAs medlemmer tæller

  • Offentlige og private virksomheder og organisationer
  • Universiteter og andre uddannelsesinstitutioner
  • Konsulentvirksomheder med fokus på organisations- og ledelsesudvikling

Det, der binder forening sammen, er ønsket om et lærende miljø, hvor deling af viden og erfaringer samt indblik i den seneste forskning indenfor HR skaber nysgerrighed og fælles læring til gavn for virksomhedens konkurrencekraft. NOCAs aktiviteter er præget af princippet “noget for noget”. I praksis betyder det, at medlemmerne skal være indstillet på, at bidrage positivt med viden og erfaringer fra det daglige arbejde. Til gengæld er det så også givet, at de får rigtig meget igen.

Interesseområderne i NOCA spænder over forretningsudvikling, strategisk kompetenceudvikling, organisationsdesign, talentudvikling, ledelsesudvikling, employer branding, global HR, sociale medier etc. Det er medlemmerne, der sætter dagsordenen og temaerne skifter derfor når ny behov opstår. Vær selv med til at sætte dagsordenen.


Hvad kan du få ud af NOCA?

  • 7000+ sparringspartnere i dit netværk, som du mødes med på NOCA-aktiviteter
  • 40+ årlige arrangementer
  • 85+ medlemsorganisationer som peers
  • En læringsplatform, hvor du kan tilgå en masse oplæg og præsentationer (release dato endnu ikke offentliggjort)

Fordelene ved at være en del af en professionel HR-forening som NOCA er mange:

Netværksmøderne:

  • Som deltager i NOCAs netværksmøder for du:
  • Videndeling og erfaringsudveksling med fagfæller fra andre organisationer
  • Kobling mellem teori og praksis
  • Inspiration fra andre organisationer – Best Practice
  • Feedback på egen virksomheds problemstillinger og udfordringer. 

NOCAs Årsdag:

  • NOCAs Årsdag tager hvert år et aktuelt tema op af interesse for HR i medlemsvirksomhederne. På denne dag perspektiveres og problematiseres de mest aktuelle udfordringer og deltagerne får af førende forskere og praktikere inspiration til udviklingen af HR i egen organisation.

Academy of Management Annual Conference (AOM)

  • NOCA arrangerer hvert år en tur til den årlige AOM-konference. At rejse med NOCA betyder væsentligt øget udbytte, da NOCA hver dag afholder debriefing sessioner til forankring af læring fra dagens mange indlæg. NOCA skaber på denne måde overblik i en ellers uoverskueligt stor konference og skaber læring ved at sikre koblingen mellem det oplevede og den virkelighed, det skal fungere i efter hjemkomst til egen organisation. Hvert år deltager fra 20 til 40 deltagere i denne tur, så det er også en fantastisk netværksmulighed.

Cranet Konferencen

  • NOCA har siden 2012 været partner med CBS og CBS Executive om årets HR konference – Cranet-Konferencen, der har været gennemført på CBS i snart 30 år.
  • Cranet er baseret på et samarbejde mellem mere end 50 lande, der hvert 4-5 år gennemfører en omfattende international undersøgelse i alle disse lande af den HR, der faktisk gennemføres. Denne undersøgelse er både interessant nationalt, hvor lokale benchmarks er hjælpsomme, og internationalt, hvor det er muligt at sammenligne data på tværs af landegrænser. Den rapport, der udgives er et solidt HR opslagsværk. I de år hvor denne undersøgelse gennemføres er rapporten en del af udbyttet af den årlige konference.
  • Cranet-Konferencen bygger bro mellem forskning og praksis ved at have førende forskere og praktikere som indlægsholdere og facilitatorer.

Studieture/ Learning Expeditions

  • NOCA arrangerer typisk en gang om året en studietur til en udenlandsk Business skole eller en Learning Expedition til udenlandske virksomhed et sted i Europa. Formålet med disse ture er dels at skabe fokus på den forskning og undervisning, der foregår her, dels at skabe netværk og læring i gruppen af deltagere med henblik på forankring af læring i egen organisation. På Learning Expeditions inviteres vi til at drøfte de HR udfordringer, som vores virksomhedsværter er optaget af lige nu. Hvad der holder dem vågne om natten.

Videndeling

  • Udover den videndeling, som følger af ovennævnte aktiviteter deles viden og erfaringer frit mellem medlemsvirksomhederne dels på NOCAs hjemmeside, dels bilateralt med de personer, som man har etableret kontakt til og som dermed er blevet en del af det personlige netværk.
  • Øget viden om samspillet mellem forretningsudvikling og den strategiske kompetenceudvikling.
  • Adgang til international forskning og viden om organisations- og ledelsesudvikling og inspiration til videreudvikling af Corporate Academies.

Rådgivning

  • Mulighed for evaluering af organisationens eget akademi, uddannel­sesfunktionen og udviklingsaktiviteter.